Πώς θα πετύχεις τους στόχους σου;

Είτε θες να αλλάξεις το σώμα σου και την υγεία σου, είτε να πετύχεις οποιοδήποτε άλλο στόχο και αλλαγή στην προσωπική σου ζωή, πρέπει να ακολουθήσεις μια σειρά βημάτων ώστε να το καταφέρεις.

Θέσε έναν εφικτό και μετρήσιμο στόχο

Αποφάσισε τι είναι αυτό που θες και σκέψου πρώτα αν μπορεί να πραγματοποιηθεί και τι θα πρέπει να κάνεις για να το πετύχεις. Το να πεις για παράδειγμα ότι θες να χάσεις 30 κιλά μέσα σε ένα μήνα μάλλον είναι αδύνατο και αποτελεί παράδειγμα ανέφικτου στόχου. Μπορείς να θέσεις ένα στόχο όπως 4 κιλά το μήνα το οποίο ξέρεις ότι θα μπορέσεις να το πετύχεις, έστω και με κάποιο κόπο. Επίσης, θα πρέπει αυτό που θες να μπορεί να μετρηθεί, ώστε να αξιολογείς την πρόοδο σου. Δεν αρκεί να πεις ότι θες να δυναμώσεις στις ασκήσεις στο γυμναστήριο ή να χάσεις βάρος. Αντ’ αυτού πες ”θέλω να ανεβάσω τόσα κιλά ή επαναλήψεις στην τάδε άσκηση” ή “να χάσω τόσα κιλά μέχρι τότε”. Θα είναι πιο εύκολο στη συνέχεια να βλέπεις πόσο κοντά είσαι σε αυτό.

Όχι από Δευτέρα αλλά  ΤΩΡΑ!

Η πιο κλασσική φράση που ακούμε είναι η ”Από Δευτέρα θα αρχίσω δίαιτα / γραφτώ γυμναστήριο”. Η μία Δευτέρα διαδέχ%cf%83%cf%84%cf%8c%cf%87%ce%bf%ce%b9-1εται την άλλη και το άτομο εν τέλει καταλήγει να μην κάνει καν την αρχή ή να αρχίσει μετά από πολύ χαμένο χρόνο. Αν θες να πετύχεις ένα στόχο αποφάσισε να ξεκινήσεις κατευθείαν! Σκέψου από πριν τι θα χρειαστεί να κάνεις ή να θυσιάσεις, οργάνωσε το πρόγραμμα σου και ξεκίνα. Η αρχή είναι το ήμισι του παντός λέει ο λαός. Θέσε μια καταληκτική ημερομηνία, οργανώσου και κάνε την αρχή!

 

 

Κάνε σταδιακές αλλαγές

Μπορεί η αρχή να είναι σημαντική αλλά είναι και ένα πολύ δύσκολο κομμάτι. Το να αλλάξεις τον τρόπο ζωής σου ώστε να πετύχεις αυτό που θες, είναι μια διαδικασία που πρέπει να γίνει σταδιακά. Πολύς κόσμος αποφασίζει μέσα σε μια μέρα να κάνει στροφή 180 μοιρών στις διατροφικές του συνήθειες, να αρχίσει να γυμνάζεται κάθε μέρα από 2 ώρες και να σταματήσει το ξενύχτι και το ποτό. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των ατόμων θα τα παρατήσει σε λίγες εβδομάδες. Το μυστικό είναι να εισάγεις σταδιακά τις αλλαγές. Άρχισε να βελτιώνεις λίγο λίγο τη διατροφή σου αλλάζοντας και κάθε φορά από κάτι, ξεκίνα να προπονείσαι 2 φορές την εβδομάδα με στόχο να φτάσεις στις 5 ή περιόρισε σταδιακά το αλκοόλ. Έτσι δεν χρειάζεται μέσα σε μια μέρα να γίνεις το ακριβώς αντίθετο από αυτό που είσαι τώρα και θα αρχίζεις να αφομοιώνεις σταδιακά τις αλλαγές που θα κάνεις στον τρόπο ζωής σου.

Κάνε χρονοδιάγραμμα

Θες να χάσεις κιλά μέχρι το επόμενο καλοκαίρι; Πολύ ωραία! Εφόσον έχεις θέσει έναν εφικτό και ρεαλιστικό στόχο και γνωρίζεις σε νούμερα ποιος είναι, οργάνωσε το. Δες πόσα κιλά πρέπει να χάσεις και μέχρι πιο μήνα και χώρισε τα. Έτσι, διαχωρίζεις τον κύριο στόχο σε μικρότερους μέχρι να φτάσεις σε αυτόν. Αυτό σε βοηθά να φτάσεις βήμα βήμα εκεί που θες. Επιπλέον, αν παρεκκλίνεις λίγο και δεν πετύχεις το στόχο σου για κάποιο χρονικό διάστημα, ξέρεις ότι πρέπει να πιεστείς λίγο παραπάνω μετά, ώστε να είσαι μέσα στον κύριο στόχο.

Εξοπλίσου με υπομονή και θέληση!

Όσο δύσκολο είναι το ξεκίνημα, άλλο τόσο είναι το να συνεχίσεις μέχρι τέλους και να πετύχεις το στόχο σου. Εμ%cf%83%cf%84%cf%8c%cf%87%ce%bf%ce%b9-2πόδια και πισωγυρίσματα θα υπάρχουν συνέχεια! Χρειάζεται αρκετή υπομονή ώστε να μπορέσεις να αποφύγεις και να αντισταθείς στα εμπόδια που θα εμφανιστούν αλλά και αρκετή θέληση ώστε να επιστρέψεις στο δρόμο για την επιτυχία μετά από ένα πισωγύρισμα. Το ότι θα το ρίξεις λίγο έξω τις γιορτές παίρνοντας πάλι 2 κιλά μπορεί να σε βγάζει εκτός στόχων αλλά δεν είναι αποτρεπτικό στο να συνεχίσεις. Αρκεί να το θες αρκετά και να μπορέσεις να επιστρέψεις εκεί που ήσουν το συντομότερο δυνατό, ώστε να συνεχίσεις το ταξίδι προς το στόχο σου!

Βρες στηρίγματα!

Επέλεξε άτομα τα οποία ξέρεις ότι θα σε βοηθήσουν και θα σε στηρίξουν στο στόχο σου. Προφανώς και δεν εννοώ να αποφύγεις τους κολλητούς σου επειδή θα πάνε για σουβλάκια ενώ είσαι σε δίαιτα, αλλά προσπάθησε να περιτριγυρίζεσαι από άτομα τα οποία θα σε στηρίξουν τόσο ψυχολογικά όσο και πρακτικά στους στόχους σου, ή ακόμα καλύτερα να έχουν τους ίδιους με σένα. Για παράδειγμα βρες δυο φίλους που πηγαίνουν γυμναστήριο και κανονίστε να πηγαίνετε μαζί. Ο ένας θα πρέπει να παρασύρει τον άλλο και να τον κρατάει μέσα στο δρόμο του! Τέλος, όσο σκληρό και αν ακούγεται, τα άτομα που είναι γύρω σου και δε θέλουν να πετύχεις προσπαθώντας να σε αποθαρρύνουν / σταματήσουν από το να συνεχίσεις, μάλλον δεν αξίζουν να είναι και πιθανόν να ζηλεύουν βλέποντας σε να προσπαθείς. Οπότε, επίλεξε όσους σε στηρίζουν και συνέχισε!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s